Mūzikas veidošanas izmaksas un laiks

Mūzikas mākslinieki parasti tiek uzskatīti par brīvdomātājiem, kas neko citu nedara, kā tikai visu laiku uzstājas dažādos koncertos un izklaidējas, bet patiesībā paskatoties uz mākslinieku ikdienu pavāres pavisam cita bilde un ir skaidrs, ka arī mūzikas radīšanā ir jāiegulda ļoti daudz savs laiks un tas nebūt nemaksā tik lēti kā varētu likties.

Sākumā jau mums ir jāsaprot tas, ka lai kļūtu par ekspertu jebkurā industrijā ir vajadzīgi vismaz 5 līdz 10 gadi smaga darba un šajā laika posmā parasti ir ļoti grūti dabūt jebkāda veida ienākumus no tā, ko tu tikai vēl mācies. Tāpēc arī mūziķi, parasti pirms kļūst slaveni un atpazīstami ilgus gadus ir dzīvojuši no algas līdz algai knapinoties un strādājot vienu darbu pa dienu, bet mācoties mūziku pa nakti. Šie cilvēki ir sapratuši, ka mūzikas veidošana ir tas, ko viņi grib no savas dzīves panākt un tad arī ir uzstādījuši to, kā galveno mērķi un viss pārējais līdz tam tad arī mazsvarīgs un tāpēc topošie censoņi ir gatavi strādāt vairākus darbus un vēl paralēli mācīties šo mākslu lai pēc kāda laika tad varētu sasniegt savas karjeras virsotni veidojot pasaules līmeņa dziesmas un melodijas. Protams, iespējams, ka jau pirmajos gados mūziķis iegūs sev mazu fanu pūli, bet tikai ar nopietnu darbu un neatlaidību viņam būs iesējams šo mazo cilvēku daudzumu pārvērst par tiem desmitiem vai simtiem tūkstošu cilvēku kas tad arī būtu spējīgi nodrošināt viņam pietiekamus ienākumu avotus pērkot viņa daiļdarbus. Un pēc tam, ja arī šāds līmenis ir sasniegts, tikt līdz miljoniem fanu jau būs vēl grūtāk un būs nepieciešama vēl lielāka pacietība.

Ja mēs runājam par izmaksām, tad noteikti šis mācību process nav lēts, jo lai gan vairāk par mūzikas instrumentu, labu datoru un ierakstu mikrofonu mūsdienās jaunajiem censoņiem nav vajadzīgs, tomēr viņiem ir jāspēj sevi uzturēt visu šo laiku, kamēr notiek mācības un tāpēc ir gadījumi, kad mūziķis paņem patēriņa kredītu un dzīvo no aizņēmuma, cerot, ka tas reiz atmaksāsies un kad viņam beidzot izdodas iegūt pirmo ierakstu līgumu vai arī pārdot biļetes uz savu koncertu viņam liela daļa no šīs naudas ir jāatdod aizdevējiem. Pēc tam, kad jau mūziķis sāk kļūt atpazīstamāks, tad arī viņa izmaksas aug, jo ir vajadzīga labāka skaņu aparatūra, menedžeri, kas ieplāno koncertus un mārketinga speciālisti, kas palīdz reklamēt mākslinieka darbus. Bet ja jau mākslinieks ir nonācis tik tālu, ka viņam ir nepieciešami visi šie pakalpojumi tad noteikti, ka viņam arī naudas plūsma ir daudz lielāka un tāpēc to atkal investējot sevī un savā mākslā ir iespējams nākotnē panākt vēl lielākus panākumus!